Van 1 t/m 17 augustus zijn wij gesloten. Vraag vrijblijvend een offerte bij ons aan.



Algemene voorwaarden
Dit zijn de algemene voorwaarden van Compofloor BV, gevestigd te Wieringerwerf aan De Stek 12 (hierna: Compofloor BV), www.compofloor.nl
Informatie
Artikel 1: Definities
1.1. Onder opdrachtnemer in deze algemene voorwaarden wordt verstaan: Compofloor B.V. die met de opdrachtgever een overeenkomst in de ruimste zin van het woord aangaat.
1.2. Onder de opdrachtgever wordt verstaan de wederpartij die met de opdrachtnemer een overeenkomst aangaat.
1.3. Onder het werk wordt verstaan: het totaal van de overeengekomen werkzaamheden en/of leveringen en/of ter beschikking stelling van in de overeenkomst genoemde materialen/uitrustingen. Onder product wordt verstaan: de geleverde zaak.
Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door de opdrachtnemer opgestelde aanbiedingen en tussen hem en de opdrachtgever gesloten overeenkomsten. Zij zijn tevens van toepassing op alle verbintenissen die voortvloeien uit nadien tussen partijen gesloten overeenkomsten.
2.2. Toepassing van door de opdrachtgever ingeroepen algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.3. Door aanvaarding van de aanbieding verklaart de opdrachtgever in te stemmen met deze algemene voorwaarden.
2.4. Indien de opdrachtgever het niet eens is met de inhoud of een deel van de inhoud van deze algemene voorwaarden dan dient hij dit in een apart schrijven kenbaar te maken. De door de opdrachtgever voorgestelde afwijkingen zullen alleen gelden wanneer de opdrachtnemer dit uitdrukkelijk schriftelijk erkent.
2.5. Indien de opdrachtgever zich niet kan vinden in de door de opdrachtnemer toegestane afwijkingen, dient hij dit in een apart schrijven kenbaar te maken. In dat geval houdt de opdrachtnemer zich het recht voor de opdracht terug te trekken zonder hiervoor ook uit welke hoofde dan ook direct of indirect aansprakelijk te kunnen worden gesteld.
2.6. Het door de opdrachtgever zonder commentaar accepteren en behouden van een offerte of opdrachtbevestiging, waarop naar deze voorwaarden is verwezen, geldt als instemming met de toepassing ervan. 2.7. Het mogelijk niet van toepassing zijn van een (deel van een) bepaling van deze algemene voorwaarden laat de toepasselijkheid van de overige bepalingen onverlet.
2.8. Conflicterende voorwaarden met betrekking tot een tussen de partijen ondertekende samenwerkingsovereenkomst verwerpen de in conflict gestelde voorwaarden uit dit document.
Artikel 3: Offertes
3.1. Alle overeenkomsten en aanvullingen/wijzigingen daarop worden eerst door schriftelijke bevestiging van de opdrachtnemer bindend.
3.2. Alle aanbiedingen, offertes, prijslijsten, levertijden etc. van de opdrachtnemer zijn vrijblijvend.
3.3. Alle offertes/aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij ze een termijn voor aanvaarding bevatten. Indien een offerte/aanbieding een vrijblijvend aanbod bevat en dit wordt door de opdrachtgever aanvaard, heeft de opdrachtnemer het recht het aanbod binnen twee dagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.
3.4. De opdrachtnemer is gerechtigd de kosten die gemoeid zijn met de offerte in rekening te brengen, mits hij de opdrachtgever vooraf schriftelijk op deze kosten heeft gewezen.
Artikel 4: Kostenverhogende omstandigheden
4.1. Kostenverhogende omstandigheden zijn omstandigheden: - die van dien aard zijn dat bij het tot stand komen van de overeenkomst geen rekening behoefte te worden gehouden met de kans dat zij zich zouden voordoen, - die de opdrachtnemer niet kunnen worden toegerekend en - die de kosten van het werk verhogen.
4.2. Kostenverhogende omstandigheden geven de opdrachtnemer recht op vergoeding van de daaruit voortvloeiende gevolgen.
4.3. Indien de opdrachtnemer van oordeel is dat kostenverhogende omstandigheden zijn ingetreden, dient hij de opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk schriftelijk of elektronisch op de hoogte te stellen. Vervolgens zullen partijen op korte termijn overleg plegen omtrent de vraag of kostenverhogende omstandigheden zijn ingetreden en zo ja, in hoeverre de kostenverhoging naar redelijkheid en billijkheid zal worden vergoed.
4.4. De opdrachtgever is gerechtigd om in plaats van toe te stemmen in een vergoeding het werk te beperken, te vereenvoudigen of te beëindigen. Het bedrag dat de opdrachtgever in dit geval is verschuldigd zal naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid worden vastgesteld.
Artikel 5: Levering / verrichte werkzaamheden
5.1. Levering geschiedt franco aan het opgegeven adres, tenzij anders is overeengekomen. Opgegeven levertijden en termijnen waarbinnen werkzaamheden moeten zijn verricht kunnen nimmer worden beschouwd als fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Bij niet-tijdige levering/beëindiging van de werkzaamheden dient de opdrachtnemer derhalve schriftelijk in gebreke te worden gesteld.
5.2. Bij levering/verrichten van werkzaamheden in gedeelten wordt elke levering/fase als een afzonderlijke transactie beschouwd.
5.3. Indien het niet mogelijk blijkt de zaken aan de opdrachtgever te leveren, behoudt de opdrachtnemer zich, nadat hij de opdrachtgever in gebreke heeft gesteld, en de in de gebreke stelling genoemde termijn is verstreken, het recht voor de zaken/materialen die voor de uitvoering van de werkzaamheden zijn aangeschaft voor rekening en risico van de opdrachtgever op te slaan, dan wel te vernietigen. Het voorafgaande laat de verplichting van de opdrachtgever de koopprijs te voldoen onverlet.
5.4. Levering geschiedt eenmalig op een door de opdrachtgever opgegeven adres, ook al zijn de bestelde zaken door de opdrachtgever bestemd om over verschillende adressen te worden gedistribueerd. De opdrachtgever staat alsdan in voor een goede bereikbaarheid van de plaats van bestemming/losplaats en is verantwoordelijk voor de uitlading/lossing. Het lossen geschiedt voor rekening en risico van de opdrachtgever en door diens personeel met hulp en op aanwijzing van onze chauffeur. De losplaats dient over verharde weg bereikbaar te zijn en vrij toegankelijk voor vrachtauto's zonder draaibaar achterstel met een totaalgewicht (inclusief lading) van 50 ton. Extra kosten, ontstaan door de niet inachtneming van het in dit lid bepaalde zijn rekening van de opdrachtgever.
5.5. De opdrachtnemer is bevoegd om terzake van de nakoming van financiële verplichtingen van de opdrachtgever vooruitbetaling of zekerheid van hem te verlangen, alvorens tot levering over te gaan en/of met de werkzaamheden een aanvang te maken.
5.6. Wanneer de leveringen of werkzaamheden door oorzaken buiten de schuld van de opdrachtnemer niet normaal of zonder onderbreking kunnen geschieden, is de opdrachtnemer gerechtigd de daaruit voortvloeiende meerdere kosten aan de opdrachtgever in rekening te brengen. Deze voorwaarde omvat ook de van de opdrachtgever afkomende afwijkende maatvoering indien deze leidt tot verhoging van arbeidskosten en/of verhoging van materiaalkosten.
5.7. Indien tijdens de uitvoering van de door de opdrachtnemer aangenomen werken blijkt, dat deze onuitvoerbaar zijn, hetzij ten gevolge van de aan de opdrachtnemer niet bekende omstandigheden, hetzij door welke overmacht dan ook heeft de opdrachtnemer het recht te vorderen dat de aan de opdrachtnemer verstrekte opdracht zodanig wordt gewijzigd dat de uitvoering van het werk mogelijk wordt, behoudens wanneer hetzelve ten gevolge van de onbekende omstandigheden of overmacht nimmer mogelijk zal zijn. De opdrachtnemer heeft alsdan recht op volledige vergoeding van de reeds door de opdrachtnemer verrichte werkzaamheden.
5.8. Alle onkosten welke door de opdrachtnemer worden gemaakt ten verzoeke van de opdrachtgever komen geheel voor rekening van laatstgenoemde, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
5.9. De opdrachtnemer is bevoegd ter uitvoering van hetgeen is overeengekomen derden in te schakelen.
Artikel 6: Annulering
6.1. De opdrachtgever doet afstand van alle rechten op ontbinding van de overeenkomst ex artikel 6:625 e.v. B.W. of andere wettelijke bepalingen, tenzij annulering krachtens onderstaand artikel is overeengekomen.
6.2. Annulering door de opdrachtgever is slechts mogelijk indien de opdrachtnemer daarin toestemt. Alsdan is de opdrachtgever aan de opdrachtnemer, naast vergoeding van tenminste 1/3 deel van de koopsom, verplicht tot afname van reeds bestelde zaken, alsdan niet be- of verwerkt, tegen betaling van de kostprijs. De opdrachtgever is tegenover derden aansprakelijk voor de gevolgen van de annuleringen en vrijwaart de opdrachtnemer terzake.
6.3. Het in dit artikel bepaalde laat onverlet het recht, nakoming van de overeenkomst, dan wel schadevergoeding wegens toerekenbare niet-nakoming te vorderen.
6.4. De reeds door de opdrachtgever betaalde bedragen worden echter nimmer gerestitueerd.
Artikel 7: Verplichtingen van de opdrachtgever (bij aanneming van werk)
7.1. De opdrachtgever is jegens de opdrachtnemer verplicht om de uitvoering van het werk mogelijk te maken binnen de normale werktijden van opdrachtnemer en onder condities die voldoen aan de wettelijke veiligheidseisen en andere overheidsvoorschriften.
7.2. De opdrachtgever zorgt ervoor dat opdrachtnemer tijdig kan beschikken over de voor het werk benodigde goedkeuringen (zoals vergunningen en ontheffingen) en over de door hem voor het werk te verschaffen gegevens.
7.3. De opdrachtgever verschaft tijdig de aansluitingsmogelijkheden ten behoeve van de voor het werk en de beproeving daarvan benodigde water en stroom. De kosten zijn voor rekening van de opdrachtgever.
7.4. De opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat door derden uit te voeren werkzaamheden (zoals bouwkundige) en/of leveringen, die niet tot het werk van opdrachtnemer behoren, zodanig en zo tijdig worden verricht, dat de uitvoering van het werk daarvan geen vertraging ondervindt. Indien niettemin vertraging als bedoeld in dit artikel ontstaat, dient de opdrachtgever de opdrachtnemer hiervan terstond in kennis te stellen.
7.5. Indien de aanvang en de voortgang van het werk wordt vertraagd door omstandigheden waarvoor de opdrachtgever verantwoordelijk is, dient de daaruit voor opdrachtnemer voortvloeiende schade door de opdrachtgever te worden vergoed.
7.6. De opdrachtgever draagt zorg voor de geschiktheid van de toegangswegen tot de plaats van het werk.
7.7. De opdrachtgever draagt het risico voor schade aan en verlies van materialen, onderdelen of gereedschappen die op het werk zijn aangevoerd, indien en voor zover hij verantwoordelijk is voor de bewaking daarvan.
7.8. De opdrachtgever draagt het risico voor schade veroorzaakt door gebreken of ongeschiktheid van zaken die van hem afkomstig zijn dan wel zijn voorgeschreven of bij een voorgeschreven leverancier moeten worden betrokken en voor de niet of niet tijdige levering van bedoelde zaken.
7.9. De opdrachtgever draagt het risico voor schade veroorzaakt door fouten of gebreken in de door hem verstrekte tekeningen, berekeningen, constructies, bestekken en uitvoeringsvoorschriften.
7.10. De opdrachtgever draagt het risico voor de ondeugdelijke nakoming van de overeenkomst die te wijten is aan de door hem voorgeschreven hulppersonen.
7.11. De opdrachtgever draagt het risico voor schade die te wijten is aan onrechtmatige daden van nevenaannemers en hun hulppersonen.
7.12. De opdrachtgever draagt het risico voor het van de opdrachtnemer afkomstige ontwerp, indien en voor zover dat door hem is goedgekeurd.
7.13. De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden ter zake van schaden die krachtens deze voorwaarden voor rekening van de opdrachtgever blijven, met inbegrip van schaden als gevolg van inbreuken op intellectuele en industriële eigendomsrechten. (C.A.R.-verzekering)
7.14. Nu de opdrachtnemer als (onder)aannemer is betrokken bij het werk, geschiedt de aanbieding onder de voorwaarde dat hij expliciet is verzekerd onder de CAR en/of montageverzekering van de op het werk betrokken hoofdaannemer, zulks op de gebruikelijke verzekeringsvoorwaarden.
7.15. De opdrachtgever staat ervoor in dat de opdrachtnemer als verzekerde op de hierboven genoemde verzekering is vermeld en vrijwaart de opdrachtnemer voor alle schaden die hiervan het gevolg zijn.
Artikel 8: Oplevering (bij aanneming van werk)
8.1. De overeengekomen levertijd zal zoveel mogelijk in acht worden genomen doch zal nimmer gelden als fatale termijn. Bij overschrijding van deze levertijd zal de opdrachtnemer in overleg treden met de opdrachtgever.
8.2. Het werk wordt als opgeleverd beschouwd: - hetzij wanneer opdrachtnemer aan de opdrachtgever kennis heeft gegeven dat het werk voltooid, beproefd en bedrijfsklaar is en deze het werk heeft goedgekeurd dan wel aanvaard; - hetzij wanneer uiterlijk acht dagen zijn verstreken nadat de opdrachtnemer schriftelijk aan de opdrachtgever heeft verklaard dat het werk voltooid, beproefd en bedrijfsklaar is en deze heeft nagelaten het werk binnen die termijn goed te keuren dan wel te aanvaarden; - hetzii wanneer de opdrachtgever het werk (vroegtijdig) in gebruik neemt, met dien verstande, dat door (vroegtijdige) ingebruikneming van een gedeelte van het werk, dat gedeelte als opgeleverd wordt beschouwd.
8.3. Indien de opdrachtgever het werk afkeurt, dient hij dat schriftelijk of elektronisch te doen onder vermelding van de gebreken die de reden voor afkeuring zijn, Kleine gebreken die kunnen worden hersteld binnen de garantietermijn en die het functioneren van het werk niet beïnvloeden, zullen de oplevering niet in de weg staan.
8.4. Oplevering ontslaat de opdrachtnemer van alle aansprakelijkheid voor gebreken die de opdrachtgever op dat tijdstip redelijkerwijs had moeten ontdekken.
8.5. Als gevolg van de oplevering gaat het risico voor het werk over van de opdrachtnemer naar de opdrachtgever.
Artikel 9: Beschikbaar stellen materiaal
9.1. Indien het werk of een deel ervan bestaat uit het beschikbaar stellen van materiaal dan gelden daarnaast tevens de volgende bepalingen:
9.2. Het beschikbaar gestelde materiaal mag enkel en alleen worden gebruikt op de daarvoor bestemde locatie voor het doel zoals vermeld in de samenwerkingsovereenkomst.
9.3. Het is de opdrachtgever niet toegestaan het beschikbaar gestelde materiaal uit te lenen, te verhuren, te verpanden of op andere wijze als zekerheid te laten dienen.
9.4. De opdrachtgever dient het beschikbaar gestelde materiaal op juiste wijze en uiterst zorgvuldig te behandelen. De opdrachtgever is aansprakelijk voor schade ontstaan aan hetmateriaal gedurende de duur van het contract.
9.5. Indien noodzakelijk zal de opdrachtnemer het materiaal onderhouden en/of repareren. Het is de opdrachtgever niet toegestaan het materiaal door derden te laten onderhouden en/of te repareren of zelf reparaties uit te voeren.
9.6. Na het einde van de overeenkomst dient de opdrachtgever het materiaal in dezelfde staat zoals ter beschikking is gesteld aan de opdrachtnemer te overhandigen. In de overeenkomst zal worden bepaald waar de overdracht zal plaatsvinden.
9.7. Indien de opdrachtgever zich niet houdt aan de hierboven genoemde bepalingen en de opdrachtnemer hierdoor schade lijdt, is de opdrachtgever gehouden de hieruit geleden en te lijden schade volledig aan de opdrachtnemer te vergoeden.
Artikel 10: Betaling
10.1. Betaling door de opdrachtgever geschiedt in termijnen in evenredigheid met de voortgang van het werk, zonder recht op korting of verrekening.
10.2. Tenzij anders is overeengekomen, geschiedt betaling binnen 30 dagen na factuurdatum.
10.3. Indien geen termijnbetaling is overeengekomen geschiedt de betaling binnen 30 dagen na factuurdatum.
10.4. Indien een factuur na het verstrijken van de hierboven bedoelde termijn niet volledig is betaald: a) zal vanaf dat tijdstip aan de opdrachtgever een kredietbeperkingstoeslag ter grootte van 2% in rekening worden gebracht, zonder dat hiertoe een nadere ingebrekestelling zal zijn vereist; b) zal de opdrachtgever aan de opdrachtnemer een rente verschuldigd zijn ter grootte van de wettelijke rente conform artikel 6:119/120 B.W. vermeerderd met 2% zonder dat daartoe enige ingebrekestelling zal zijn vereist. Gedeelten van een maand worden in deze als vollemaanden aangemerkt.
10.5. De opdrachtnemer is tevens gerechtigd naast de hoofdvordering en de rente van de opdrachtgever te vorderen alle buitengerechtelijke kosten die door de niet (tijdige) betaling zijn veroorzaakt. Buitengerechtelijke kosten zijn door de opdrachtgever verschuldigd in ieder geval wanneer de opdrachtnemer zich voor de invordering van de hulp van een derde heeft verzekerd. Zij zullen worden berekend overeenkomstig het incassotarief dat door de Nederlandse Orde van Advocaten in incassokosten wordt geadviseerd. Indien de opdrachtnemer het faillissement van de opdrachtgever aanvraagt is deze naast de hoofdsom rente en buitengerechtelijke kosten tevens de kosten van de faillissementsaanvraag verschuldigd.
10.6. Ter keuze van de opdrachtnemer kan in voorgaande of daarmee overeenstemmende omstandigheden, zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst, de overeenkomst geheel of gedeeltelijk worden ontbonden, al dan niet gecombineerd met een eis tot schadevergoeding.
10.7. Indien de opdrachtgever niet tijdig aan diens betalingsverplichtingen heeft voldaan, is de opdrachtnemer bevoegd de nakoming van de jegens de opdrachtgever aangegane verplichtingen tot levering/verrichten van werkzaamheden, op te schorten totdat de betaling is geschied of deugdelijke zekerheid hiervoor is gesteld. Hetzelfde geldt reeds voor het moment van in gebreke/verzuim zijn, indien de opdrachtnemer het redelijke vermoeden heeft dat er redenen zijn om aan de kredietwaardigheid van de opdrachtgever te twijfelen.
10.8. Door de opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter afdoening van alle verschuldigde rente en kosten en vervolgens van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt de opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
Artikel 11: Eigendom ontwerpen
11.1. De opdrachtnemer is rechthebbende op rechten van industriële en intellectuele eigendom ter zake inhoud en vorm van rapporten, tekeningen, ontwerpen, software modellen en dergelijke.
11.2. Slechts na betaling van het ten gevolge van een gesloten overeenkomst aan de opdrachtnemer verschuldigde, komt aan de opdrachtgever ter zake het voorgaande een gebruiksrecht toe.
Artikel 12: Eigendomsvoorbehoud
12.1. De door de opdrachtnemer geleverde zaken blijven het eigendom van de opdrachtnemer totdat de opdrachtgever alle navolgende verplichtingen uit alle met de opdrachtnemer gesloten koopovereenkomsten is nagekomen: de tegenprestatie(s) met betrekking tot geleverde of te leveren zaak/zaken zelf, de tegenprestatie(s) met betrekking tot krachtens de koopovereenkomst(en) door opdrachtnemer verrichte of te verrichten diensten, eventuele vorderingen wegens niet nakoming door de opdrachtgever van (een) koopovereenkomst(en).
12.2. Door de opdrachtnemer afgeleverde zaken, die krachtens lid 1 onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen slechts in het kader van een normale bedrijfsuitoefening worden doorverkocht. Overigens is de opdrachtgever niet bevoegd de zaken te verpanden of hier enig ander recht op te vestigen.
12.3. Op afgeleverde zaken die door betaling in eigendom van de opdrachtgever zijn overgegaan en zich nog bevinden in handen van de opdrachtgever, behoudt de opdrachtnemer zich hierbij reeds nu voor alsdan de pandrechten voor als bedoeld in art. 3:237 BW; tot meerdere zekerheid van vorderingen, anders dan in lid 1 van dit artikel genoemde, die de opdrachtnemer uit welke hoofde dan ook tegen de opdrachtgever mocht hebben. De in dit lid opgenomen bevoegdheid geldt eveneens ten aanzien van door de opdrachtnemer geleverde zaken welke door de opdrachtgever zijn bewerkt of verwerkt, waardoor de opdrachtnemer zijn eigendomsvoorbehoud heeft verloren.
12.4. Indien de opdrachtgever zijn verplichtingen niet nakomt of er gegronde vrees bestaat dat hij zulks niet zal doen is de opdrachtnemer gerechtigd de afgeleverde zaken waarop het in lid 1 bedoelde eigendomsvoorbehoud rust bij de opdrachtgever of derden die de zaak voor de opdrachtgever houden weg te halen of weg te doen halen. De opdrachtgever is verplicht hiertoe alle medewerking te verschaffen op straffe van een boete van € 1.000,- per dag.
12.5. Indien derden enig recht op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken willen vestigen of doen gelden, is opdrachtgever verplicht de opdrachtnemer zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden op de hoogte te stellen.
12.6. De opdrachtgever verplicht zich op eerste verzoek van de opdrachtnemer:
Artikel 13: Overmacht
13.1. Ingeval nakoming van datgene waartoe de opdrachtnemer krachtens de met de opdrachtgever gesloten overeenkomst is gehouden, niet mogelijk is en zulks te wijten is aan niet toerekenbare niet-nakoming aan diens zijde, en/of aan de zijde van de voor uitvoering van de overeenkomst ingeschakelde derden/toeleveranciers, is de opdrachtnemer gerechtigd de tussen partijen gesloten overeenkomst te ontbinden, dan wel de nakoming van diens verplichtingen jegens de opdrachtgever gedurende een door hem te bepalen redelijke termijn op te schorten zonder tot enige schadevergoeding te zijn gehouden. Indien bovenbedoelde situatie intreedt als de overeenkomst ten dele is uitgevoerd, is de opdrachtgever gehouden aan diens verplichtingen jegens de opdrachtnemer tot aan dat moment te voldoen.
13.2. Als omstandigheden waarin sprake zal zijn van niet toerekenbare niet-nakoming zullen onder meer worden verstaan: oorlog, oproer, mobilisatie, binnen- en buitenlandse onlusten, overheidsmaatregelen, staking en uitsluiting door werklieden of dreiging van deze en dergelijke omstandigheden; verstoring van de ten tijde van het aangaan van de overeenkomst bestaande valuatieverhoudingen; bedrijfsstoringen door brand, ongeval of andere voorvallen; natuurverschijnselen een en ander onverschillig of de niet of niet-tijdige nakoming plaatsvindt bij de opdrachtnemer, diens toeleveranciers of derden die door hem voor de uitvoering van de verbintenis zijn ingeschakeld.
13.3. Ingeval de opdrachtgever op enigerlei wijze tegenover de opdrachtnemer in gebreke mocht blijven prompt aan haar verplichtingen te voldoen, bij staking van betaling, aanvraag tot surseance van betaling, faillissement, beslaglegging, boedelafstand of liquidatie van de zaken van de opdrachtgever, wordt al hetgeen door haar uit hoofde van enigerlei contact aan de opdrachtnemer verschuldigd is, dadelijk ten volledige opeisbaar.
13.4. Onverminderd het bepaalde in de overige artikelen van deze voorwaarden wordt de tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer gesloten overeenkomst ontbonden zonder dat rechterlijke tussenkomst en zonder dat enige ingebrekestelling zal zijn vereist, op het tijdstip waarop de opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard, voorlopige surseance van betaling aanvraagt, of door beslaglegging, onder curatelenstelling of anderszins de beschikkingsbevoegdheid en/of handelingsbekwaamheid met betrekking tot diens vermogen of delen ervan verliest, tenzij de curator of bewindvoerder de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen als boedelschuld erkent.
13.5. De opdrachtgever is niet bevoegd geleverde zaken aan derden in onderpand te geven en/of een bezitloos pandrecht erop te vestigen en/of de zaken voor opslag in de feitelijke macht van een of meerdere financiers te brengen (warrantage), daar zulks zal worden aangemerkt als toerekenbare niet-nakoming aan diens zijde. De opdrachtnemer kan alsdan terstond, zonder tot enige ingebrekestelling te zijn gehouden, diens verplichtingen uit de overeenkomst opschorten, dan wel de overeenkomst ontbinden, onverminderd het recht van de opdrachtnemer op vergoeding van schade, gederfde winst en interest.
Artikel 14: Aansprakelijkheid
14.1. Binnen de grenzen van de volgende bepalingen verbindt de opdrachtnemer zich om gebreken, die ten tijde van de aflevering en/of oplevering al aanwezig waren doch eerst binnen een periode van maximaal zes maanden na aflevering respectievelijk oplevering aan de dag treden, kosteloos te herstellen en/of te vervangen. Indien en voorzover zaken met een fabrieksgarantie worden geleverd, rust uitsluitend op de fabrikant de verplichting de zaak te herstellen c.q. te vervangen, met het oog waarop de opdrachtnemer de zaak aan de importeur of fabrikant zal toezenden. De opdrachtnemer zal de belangen van de opdrachtgever naar beste kunnen behartigen, maar draagt geen verantwoordelijkheid voor de termijn waarbinnen de importeur of fabrikant voor herstel of vervanging zorg draagt.
14.2. Deze verplichting strekt zich slechts uit tot gebreken die ten tijde van de aflevering resp, oplevering redelijkerwijs niet waarneembaar waren en die zich vertonen onder normale bedrijfsomstandigheden en bij een juiste wijze van gebruik van het werk. Zij strekt zich niet uit tot gebreken die het gevolg zijn van onvoldoend onderhoud door de opdrachtgever, veranderingen aangebracht zonder schriftelijke toestemming van de opdrachtnemer of door de opdrachtgever uitgevoerde reparaties dan wel normale slijtage of gebreken waarvoor de opdrachtgever aansprakelijk is.
14.3. Na aflevering van de zaak is de opdrachtnemer niet meer aansprakelijk voor schade veroorzaakt door de geleverde zaak. Indien sprake is van verontreinigingsschade, is de opdrachtnemer alleen aansprakelijk als hem grove nalatigheid of opzet kan worden verweten. De aansprakelijkheid is dan beperkt tot enkel de directe schade.
14.4. De opdrachtnemer zal zich inspannen de werkzaamheden naar behoren en vakkundig uit te voeren. Indien schade ontstaat door uitvoering van deze werkzaamheden, is de opdrachtnemer alleen aansprakelijk voor directe schade.
14.5. In alle gevallen is de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer jegens de opdrachtgever beperkt tot het opheffen van de geconstateerde gebreken c.q. het alsnog deugdelijk leveren, dan wel verrichten van de overeengekomen werkzaamheden, maximaal ter waarde van het aan de opdrachtgever terzake in rekening gebrachte factuurbedrag.
14.6. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor gevolgschade die de opdrachtgever of een derde terzake van de levering en/of dienstverlening mocht lijden, hieronder mede begrepen bedrijfsschade, immateriële schade en winstderving.
14.7. De opdrachtgever dient de opdrachtnemer zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vier weken na het ontstaan van de schade, schriftelijk van de schade in kennis te stellen. Schade waarvan de opdrachtnemer niet binnen de genoemde termijn in kennis is gesteld, zal niet worden vergoed, tenzij de opdrachtgever aannemelijk kan maken dat hij de opdrachtnemer redelijkerwijs niet eerder van de schade in kennis heeft kunnen stellen.
14.8. In geval van uiterlijke onvolkomenheden welke het gevolg zijn van aard en hoedanigheid van gebruikte materialen (bijvoorbeeld krimpscheuren) ontleent de opdrachtgever daaraan geen grond voor verhaal, tenzij die onvolkomenheden het gevolg zijn van het gebruik van materiaal van minderwaardige kwaliteit of van ondeskundig gebruik of toepassing van materialen door de opdrachtnemer.
14.9. Schade ten gevolge van klimatologische omstandigheden zijn niet voor rekening en risico van de opdrachtnemer. Gebreken die in een later stadium optreden en het gevolg zijn van klimatologische omstandigheden voor, tijdens of na het uitvoeren van de werkzaamheden vallen buiten de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer.
14.10. Normspecificaties binden de opdrachtnemer slechts, indien dit uitdrukkelijk schriftelijk is opgegeven waarbij een naar verkeersopvatting redelijk te achten tolerantie geldt die niet meer zal bedragen dan ongeveer 10%.
14.11. Geringe afwijkingen in maat, kleur, oppervlakte, structuur en andere kleine gebreken vormen geen reden voor aansprakelijkheid en/of afkeuring.
14.12. De rechtsvordering tot schadevergoeding of tot herstel van de opdrachtgever jegens de opdrachtnemer ingevolge deze voorwaarden, verjaart door verloop van één jaar nadat de opdrachtgever ter zake heeft geprotesteerd.
14.13. De omvang van de uit dit artikel voortvloeiende aansprakelijkheid is in ieder geval beperkt tot maximaal de verzekerde som van de door de opdrachtnemer gesloten aansprakelijkheidsverzekering.
Artikel 15: Toepasselijk recht
15.1. Op elke overeenkomst tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
15.2. Indien de opdrachtgever, uit welken hoofde ook, een of meer tegenvorderingen tegen de opdrachtnemer heeft, dan wel zal verkrijgen, ziet de opdrachtgever af van het recht op verrekening met betrekking tot deze vordering(en). Genoemde afstand van het recht op verrekening geldt eveneens, indien de opdrachtgever surseance van betaling aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard.
Artikel 16: Bevoegde rechter
16.1. Alle geschillen zullen worden onderworpen aan het oordeel van de rechter in de vestigingsplaats van Compofloor B.V., tenzij de opdrachtgever een consument of kleine ondernemer is. Dan geldt de wettelijke regeling.
16.2. Bij aannemingsovereenkomsten is het mogelijk het geschil voor te leggen aan de Raad van Arbitrage voor de Bouwbedrijven in Nederland.
Artikel 17: Wijziging van de voorwaarden
17.1. De opdrachtnemer is bevoegd wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen. Deze wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van inwerking treden. De opdrachtnemer zal de gewijzigde voorwaarden tijdig aan de opdrachtgever toezenden. Indien geen tijdstip van inwerking treden is medegedeeld treden wijzigingen jegens de opdrachtgever in werking zodra hem de wijziging is medegedeeld.
Overzicht persoonsgegevens
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:• Voor- en achternaam
• Adresgegevens
• Telefoonnummer
• E-mailadres
• IP-adres van een websitebezoeker
Doel en grondslagen verwerking persoonsgegevens
Door akkoord te gaan met dit privacy statement geeft u expliciet toestemming in de zin van artikel 6 lid 1 sub a van de AVG voor het verwerken van uw persoonsgegevens voor de hierna genoemde doelen. U kunt deze toestemming te allen tijde intrekken. Indien u echter bepaalde gegevens niet aan ons verstrekt of niet door ons laat verwerken, kunnen wij u mogelijk niet goed van dienst zijn.
Indien u ons geen expliciete toestemming heeft gegeven voor het verwerken van uw persoonsgegevens of indien u deze toestemming heeft ingetrokken, kan op de verwerking van uw persoonsgegevens de artikelen 6 lid 1 sub b, sub c en/of sub f van de AVG van toepassing zijn. Verwerking van uw persoonsgegevens kan in dat geval zonder uw toestemming plaatsvinden, mits dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent, dan wel noodzakelijk is voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Compofloor BV. Daarnaast kan er op ons een wettelijke verplichting rusten om uw persoonsgegevens te verwerken.
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:• Het verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder
• U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is ter uitvoering van onze dienstverlening
• U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
• Om goederen en diensten bij u af te leveren
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld.
Verstrekking aan derden
Wij kunnen uw persoonsgegevens delen met derden als dit verenigbaar is met de hierboven genoemde doelen. Verstrekking aan derden kan noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst die wij met u sluiten, noodzakelijk zijn voor de behartiging van een gerechtvaardigd belang van ons, of noodzakelijk zijn om te voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting die op ons rust. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Wij blijven verantwoordelijk voor deze verwerkingen. Buiten de voorgaande situaties verstrekken wij uw persoonsgegevens alleen aan andere derden met uw nadrukkelijke toestemming.
Commerciële doeleinden
Wij kunnen uw persoonsgegevens gebruiken voor commerciële doeleinden, bijvoorbeeld om u nader te informeren over onze dienstverlening of relevante producten of diensten van zorgvuldig geselecteerde organisaties. U zal in dat geval slechts worden geïnformeerd op het door u geregistreerde e-mailadres. Indien u geen informatie over relevante producten of diensten wenst te ontvangen, dan kunt u dit eenvoudig aangeven door op “uitschrijven” te klikken in de ontvangen email.
Uw persoonsgegevens worden door ons ook gebruikt voor marktonderzoek en de optimalisering van onze dienstverlening. Uw persoonsgegevens worden in dat kader geanonimiseerd en zijn dus niet meer tot u herleidbaar.
Uw gegevens worden niet verkocht of gedeeld met derden voor commerciële doeleinden, tenzij u hiervoor uitdrukkelijk toestemming geeft.
Cookies
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. U kunt u afmelden voor deze cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.
Wij maken gebruik van de navolgende cookies:
• Functionele cookies: dit zijn cookies die noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. Dit zijn analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy waarvoor wij geen voorafgaande toestemming van u nodig hebben.
• Tracking cookies: wij plaatsen cookies die uw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden. Bij uw eerste bezoek aan onze website hebben wij u al geïnformeerd over deze cookies en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.
• Google Analytics: op deze website worden cookies geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Compofloor BV gebruikt deze dienst om rapportages te krijgen over de wijze waarop van de website gebruikt wordt gemaakt en de kwaliteit en effectiviteit te meten. Wij maken gebruik van Google Analytics op de wijze die door de Autoriteit Persoonsgegevens is voorgeschreven om te kunnen vallen onder de uitzondering in de cookiewet, waardoor wij geen voorafgaande toestemming van u nodig hebben voor gebruik van Google Analytics.
Inzien, corrigeren of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens. U heeft het recht op gegevensoverdraagbaarheid (‘dataportabiliteit’) indien wij over digitale persoonsgegevens beschikken die wij óf met uw toestemming verwerken óf verwerken om een overeenkomst die wij met u hebben gesloten uit te voeren.
Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de digitale persoonsgegevens die wij van u bewaren in een leesbaar computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.
U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar info@compofloor.nl
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.
Wij willen u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.
Contact
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via info@compofloor.nl